29/3 2017 Inspirationskväll

Igår var det då dags för en inspirationskväll för Kinnekulle HSKs ryttare. jag ville med detta visa att dressyr ger en stark och hållbar häst som är lydig och att man på så sätt får hjälp i hoppningen.
 Varför? Jo det är ju så att man nästan till 90% får höra att jag rider lite dressyr hemma och man vill inte öka dosen för man är hoppryttare.  Drömmen vore ju att de tränar lite dressyr och sen faktiskt provar att starta en dressyrtävling. Det är ett bra kvitto att få ett protokoll på om man är rätt i sin träning.

Nu tränar de flesta i Kinnekulle HSK hoppning för Therese Överlien och hon lämnar inte mycket till slumpen. En av de bästa tränarna vi haft i hoppningen! Hon fokuserar träningen på hela ekipaget och inte bara hoppa. Var tacksamma för att ni hittat henne!

Jag måste erkänna att allt tjafs tagit på mig och man har sina tankar på det istället för det som man helst vill. Ja jag vet att man ska släppa men jag tror no ni vet lika väl som jag att nåt dåligt alltid fastnar före det som är bra. Varför vet jag inte.

Jag visade i alla fall lösgörande övningar på min kung Money Boy. Att ha en lösgjord häst är väldigt viktigt för hållbarhet, ridbarhet mm.
 
När jag gjort det så presenterade vi två av mina småstjärnor.
My Karlsson på Matteus 683

Matilda West på Harry Barry

Vi visade sen hur en träning hemma kan se ut och vad vi fokuserar på. Lydnad och att de ska ha koll på hästarna hela tiden och sitta i en korrekt sits. Man ska våga gasa iväg i en härlig galopp likaväl som man kan samla ihop.

Stort tack till Matilda och My som hjälpte mig!

Blev avtackad med ett stort påskägg :)

STORT TACK TILL ALLA SOM KOM!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0