24/3 2017 Tankar om gymnasiet

Jag ser verkligen fram emot att sluta grundskolan men jag ser inte fram emot gymnasiet direkt.

Jag skulle helst jobba med hästar...

Kanske finns en bra lösning för mig.... distansgymnasie.
Har blivit tipsad här på bloggen av läsare och det låter väldigt lockande.

Jag skulle kunna tänka mig att läsa Samhäll på det viset och jobba på med mina hästar så jag kan satsa ordentligt. Jag har mycket planer för många hästar!

Vad tror du om detta? Har du erfarenhet från distansgymnasiet?

 

Kommentarer
- Anonym

Läs Ebba Nilsson och Cornelia Nybergs bloggar så får du nog en bra bild :)

2017-03-24 @ 10:31:22
- Jennifer

Nu är jag mer än 10 år äldre än dig, minst. Men jag gjorde som du vill, läste gymnasiet på distans för att kunna satsa på hästarna. Nyckelordet är SJÄLVDISCIPLIN, för det är inte kul att efter 10 timmar i stallet sätta sig och plugga. Tjatande föräldrar som håller koll behövs nästan.

För min del blev det ett bra beslut, jag var skoltrött och bara motiverad till hästarna. Men tack vare distans blev gymnasiet gjort.

Svar: Det är ju det med disciplin.. . Men mamma kan tjata 😉
Sandra Wickström

2017-03-24 @ 13:12:18

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0