21/3 2017 Jag hatar verkligen känslan

Jag hatar verkligen känslan av att jag inte kan och att det inte går!

igår red jag ett pass för Emma med Money Boy och naturligtvis infann sig den känslan när jag red. Att det ska vara så jäkla svårt. Money Boy gillar inte när jag blir dragig i handen och han vill att jag ska vara kvick inte förböja halsen och driva med skänklarna. Funkade inte alls i början.

Jag blir gärna ridande i tyglarna och glömmer skänklar och det var det som hände igår. Jag har ridit hästar där jag måste fokusera på att få häst att acceptera bettet och lösgöra där först. Kan ni fatta hur snabbt man sätter sig i en speciell ridning?!?
Jag menar jag har ju ridit Boyan i 3 år snart då kan man tycka att man snabbt ska komma in i ridningen som han kräver men icke... jag sitter kvar på nån annan häst. Irriterande!

Stackars Emma rev nästan sitt hår igår. Hon satt upp på honom en kort stund igår och jag blev lite förvånad för hon fick jobba lite för att få honom att släppa och igenom.

Nu ska jag släppa passet igår och fokusera på passet jag ska rida ikväll på honom. Planen var egentligen vila men efter igår så tar vi en träning till ikväll. Jag ska ha träning för My och Matilda först sen får vi kasta oss iväg till Emma. Skulle ju packa inför resan men vi får ta det onsdag morgon. Viktigaste är ju att ridningen sitter inför tävling. Finland nästa ju :)

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0