13/3 2017 Våran söndag

Våran söndag hemma på Stora Brännebo

Valentina
Nellie red lilla V och de hoppade. Jag mamma och Mimmi var inte hemma när tjejerna var hemma och hjälpte till men Moa gav dem mycket beröm i efterhand. Kul med duktiga tjejer :)


Harry Barry
Elsa red Harry. Kul med duktiga tjejer.

"Tvillingarna" gjorde stallet med deras duktiga trevliga mamma Lena också med hjälp av Moa. Tack för att vi fått så bra hjälp i stallet!

Chanel
Moa hoppade Chanel. Hindren var riktigt höga när vi rullade in på gården :O

Walencia
Carro red Walecia på banan tillsammans med Moa och Chanel men ingen hoppning för den äldre damen.

Schamoon
Uteritt barbacka med Mimmi.

Carisma
Uteritt barbacka plus fegrem med Moa.

Money Boy
Vi var i Alingsås och tränade/red programdelar för Johanna Due-Boje
Kul att pröva en ny tränare och hon var riktigt bra att träna linjer med.

Promise
När vi kom hem efter Alingsås så kom Ann med Promise så jag fick rida henne.


Miss Mazarin
Mimmi red Mazarin innan hon åkte hem till sin ägare igen. Mazarin är en väldigt trevlig häst att jobba med. Vi kommer sakna henne!

Cristalls Moviestar "Molly"

Nytt bett på denna fina donnan idag. Jag vill kunna rida henne med känslan av att rida med smör i handen. Hon slappnade av och jag tror att vi inom kort kan byta bett igen. Vill undvika att det blir dragkamp. Trevlig arbetssam ponny. Hon har tyvärr tappat en sko så vi får hålla oss i gruset på banan tills hovis slår på en ny sko. Planen är att hon ska få skutta lite i kväll.
Molly har lite svårt att vara 100% koncentrerad på mig när jag rider men det kommer. Hon är ju bara 5 år.


Stings Testarossa "Guling"
Nu har vi bytt sadel på denna goding igen.
Han har sen jag åkte av varit spänd och knipt med svansen. Mimmi och mamma har jobbat med honom mest efter min avåkning och nu tror vi de hittat en bra sadel som inte trycker och där han vågar röra sig.

Börjar alltid med att ha honom på lina så att man kan avvärja om han skulle fara iväg.

Så här duktig var han efter ett tag! Bommar är väldigt bra att jobba med för hästarna koncentrerar sig på dem och ryttaren och man har nåt att sikta på när man rider runt. Kan uppleva att spända hästar slappnar av efter att de jobbat med bommar mm ett tag.

Guling är killen hela dagen just nu när våren är på intågande.... han har svårt att koppla av och bara ta det chill tyvärr. Ung och glad kan man sammanfatta Guling.

Emi
Jobbade ett pass på lina. Fantastiska häst! <3


Hoopy
Mimmi hoppade Jebeth Hitchhikers Gudie "Hoopy"
Bjudningen är så mycket bättre, hon kunde igår rida ett helt pass utan att ha sporrar.

Detta var våran söndag. Vad gjorde ni?

Måste säga att jag längtade efter att rida Matteus också men jag fick stålsätta mig och låta han ha en lat dag i hagen efter sitt jobb på Grevagården i lördags. Spetan var lite tjock i ett ben så hon får gå i sjukhage så hoppas vi att det snart blir bättre.
 




Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0