28/6 2017 Pay and jump

Igår åkte vi på pay and jump med 4 hästar. Vi hade lyxen att ha med oss Nils och det tror jag var riktigt bra för då ser han hur ekipagen fungerar på tävlingsbanan. Alla fick bra tips av Nils som vi tar med oss till nästa pay and jump alt. tävling.

My-Harry
Började med en 60 runda där My inte var koncentrerad men de kom runt efter många volter mm. Hon hann tyvärr inte gå banan för vi blev sena men vi får bättra oss till nästa gång! 2a rundan var så fin. My är bara 9 år!
Bjuder på film. Be nice!


Mimmi-Dinelli
Mimmi gjorde en kanonrunda första gången på 80 cm, hoppade vattenmatta och allt. Vi tror inte att Dinelli varit ute så mycket så med det i ryggsäcken så skötte hon sig riktigt bra. I andra 80 rundan så ramlade Mimmi av på sista hindret, vattenmattan, för då slog hon bara i bromsen och ingen fattade varför. Trött antagligen. Gick bra med Mimmi. Avramlingen finns på mammas Instagram @70mariew

Moa-Chanel
Första rundan 90 cm var det lite nerver i och Moa fick stopp. Nils fångade upp direkt vad Moa skulle ändra till starten på 1 m. Moa och Chanel startade sen 1 m och fick en rivning men inga stopp. Bra jobbat!

Jag-Collin
Jag var väldigt spänd inför denna hoppningen. När jag satt upp så dansade Collin runt på parkeringen och blåste mm. Känns som att sitta på en tickande bomb. Hände inget och sen red jag fram på framhoppningsbanan och när vi kommit igång och travade så blev det bättre/mindre spänt.
Han har mycket i huvudet så detta är väldigt bra träning att komma ut på.
Väl inne på banan så skötte han sig riktigt bra, kastade sig inte åt nåt håll. Jag var äldigt spänd i 1a rudan, 60 cm, så vi fick ett stopp och det tar jag helt på mig. I andra rundan som ni kan se här var jag mer avspänd och ställde mig t.om i lätt sits. Valde att inte hoppa vattenmattan på sista för vi hade en bra runda och jag ville inte förstöra flytet.  
Känslan när man kommit runt och Collin är lugn är fantastisk och jag är faktiskt stolt över mig själv!
Bjuder på film. Be nice!


Han är en riktigt duktig hopphäst min Collin. Kanske ska jag sadla om till hoppning?!
 
Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0