22/6 2017 Vardag igen, då hoppar vi!

Så kom man hem från SM och Ungponnyfinaler och det blev vardag direkt! Vi började våra träningar av hästarna med hoppning :)

Nils kom och höll en av sina omtyckta träningar! Mycket duktig kille måste jag säga och han har en förmåga att se de små detaljerna. Lyfter alla ekipage.

1a gruppen 
Jag red Collin.
Jag är nöjd med honom och jag känner att jag blir lite tuffare när jag rider honom. Jag måste våga gå på honom ibland och inte bara stryka medhårs,. Gjorde det en gång när han bara tryckte ut bogen och valde att inte lyssna. Han tog min korrigering :)

Happy horse med något sänkt rygg jag vet men det blev bättre in i serien.


Moa red sinn fina Chanel "Snurre sprätt"


Ulrika med fina fina Mazarin
 


Mimmi & Hoopy
Finns nog ingen gladare häst än Hoopy när han hoppas.

Matilda & Harry
Duktiga Matilda, man glömmer lätt att hon bara ridit 1 år så duktig är hon.
 
Grupp 2
Elsa & Chanel


Nellie & Harry

Mimmi & Dinelli
Vilken hopptjej hon är fina Dinelli. Efter besök hos bästa equiteraputen Charlotta Lindgren så är hon som en ny ponny! Mimmi lotsar henne på bästa sätt som vanligt.


Ja så såg vår tisdagskväll ut och det var roligt! Ridning är en ensamsport och det märker jag av tydligt men hoppträningarna lyfter upp det hela.

Tack Nils för denna träning vi är nöjda som vanligt!

 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0