8/7 2017 Collins pass i bilder

Åh va jag älskar min kronprins Collin. När jag som igår kommer till ridning direkt och han inte kastar sig åt sidan eller kastar sig runt och drar iväg så är det ren njutning att rida honom. Han har lätt att lära och vill.

Ett mål ändrades
Min plan i januari/februari var att rida riksserie i Msvc på Collin och förhoppningsvis komma till final på hösten i Msvb men det har jag fått sudda ut då Collin haft en jobbig höst och vinter som gått åt till vila och behandling av "Eq-Lotta". Det visade sig till sist vara en kraftig sträckning i ryggen. Stackars Collin.... men han är ju så rörlig att jag inte är förvånad att just han lyckades med detta. Nu är målet att befästa byten i sommar och höst. Jobbar just nu med att befästa den förvända galoppen och jag tycker att han sköter sig riktigt bra. Piloten måste vara extra tydig med hjälperna, då är han med mig. 
 
 
Traven blir bättre och bättre, jag börjar hitta formen och vi börjar hitta en bra takt.

100% koncentration! 
 
100% glädje!


 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0