31/1 2017 Hästarna igår

Igår var det fint väder ute men tyvärr så blev det lite kallt på kvällen. Glad att det inte blåste i alla fall.

My & Matteus
My och Matteus tränade ett mycket bra pass och det sista red vi igenom programmet Lc1. Hon kan det riktigt bra nu och jag bara myser när de tränar tillsammans <3

Schamoon
Mimmi jobbade henne från marken. Sakta men säkert kommer konditionen.
Valentina
Moa åkte med Valentina på hoppträning i Husaby för Therese.
Sist Moa hoppade henne med tränare så blev hon ju lite tveksam och motade lite inför hinder och det fanns kvar lite igår men Moa fick bra hjälp så det sista var hon som vanligt.

Moa & Valentina
 
Fröken röd 
Mimmi åkte med Bella "Fröken röd" på hoppträning i Husaby för Therese. Mimmi var riktigt nöjd med henne.  
Fröken blev så glad att hon hade svårt att sluta studsa när hon fick mjukt underlag under fötterna. Vi har henne oskodd nu och ska försöka ha det i alla fall februari ut.

Collin
Jag red ett pass på Collin på banan. Nu är han definitivt tillbaka! Han driver på i alla gångarter borta är trippigheten. Han kan ju se lite spöke när man rider men efter att Traudi påpekade om mina fladdrande fötter så känner jag mig säkrare i sadeln.  

Hoopy
Hoopy fick se gå ett pass. Han kändes fin från start men sen hamnade vi i kommunikationssvårigheter och då började han trippa. Fram med mina händer och rida på var lösningen. I slutet så var vi riktigt samspelta och jag kunde njuta en stund :)

Guling
Guling gick ett pass på lina.

Tror jag fick med alla som jobbade igår.

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0