30/1 2017 Hästarna igår

Full fart igår.

Började dagen med att åka på pay and jump i Skara. Vi åkte 9.30 och kom hem runt 15.00 så det tog lite tid men det var många starter.
Vi som hoppade:
Mimmi-Hoopy
Moa-Chaneline   Filmer på Hoopy, Chanel och Harry hittar ni här.
Jag-Harry
My-Matteus Film på Matteus & My kan du se här.

Kommer inlägg om starterna med filmer senare.

Väl hemma så var vi väldigt hungriga men nöjda. Sen var det dags att jobba på med de andra hemma i mörkret. 

Stings Testarossa "Guling"
Jag red på Guling idag igen och han är så fin. Det går ganska fort in i galoppen som det alltid gör med outbildade hästar men så fort han hittar balansen så samlar han ihop galoppen lite :) 
Det sista så red jag utan att Mimmi höll oss i linan och jag måste ge honom beröm för han lyssnar mer och mer på ryttaren. 

Valentina
Moa red Valentina på banan. Ett bra dressyrpass på en himla fin Valentina. Har aldrig bockat eller busat men hon har ett snabbt tempo. Moa är duktig på att få henne att slappna av. 
 

Schamoon
Mimmi red ett dressyrpass på Schamoon och hon blr bättre och bättre. Duktig på galoppombyten!

Money Boy
Jag red ett pass på Boy och jobbade med samma som vi gjorde på träningen igår, det var läxan. Han ska driva på med bakbenen. Lyckades få till ett pass som kändes som det gör när jag har hjälp av Emma. Den känslan är så härlig. 
 

Collin
Jag jobbade Collin från marken idag. Lite busig men samtidigt lite bekväm. Han har en sån härlig personlighet Collin.
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0