6/2 2017 En sak jag måste prata om

Vi har nu varit på pay and jump och en riktig tävling med My och jag vet nu vad jag måste prata med henne om... utrustning.

Såklart ser My massor av ekipage med fin utrustning. Bland annat freejump stigbyglar har hon pratat om. Klart man vill ha det man ser att många har och färgade stigbyglar syns väl. .
NYHET!!! Freejump Soft Up Lite Stigbyglar 2016

Jag måste prata med henne om att försöka se annat än utrustningen när hon kollar på ekipage. Det viktigaste är att ha utrustning som passar inte vad som är det senaste. Jag förstår henne jag vill också ha det alla andra har men jag ska försöka prata med henne om hur jag tänker... jag brukar titta på grejer och sen så tänker jag hur många träningar det räcker till om jag inte köper det jag tittar på. 

Jag har fina dyra stövlar och kavaj mm och det har jag sparat ihop till själv så jag vill att My börjar tänka likadant. Hon har det ju fantastiskt bra som har en mormor och mamma som ställer upp hela tiden och många har inte det. Alla kan inte rida på ridskola heller. My kommer ju från en vanlig familj som min. 


 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Helt rätt tänk Sandra!
Hoppas du kan få My att tänka som du för då kan hon lägga mer pengar på träningar o på så sätt komma långt utrustningen hjälper inte så mycket till framgång!

Om du har vanliga stigbyglarna eller andra liksom de är inte där i framgångarna sitter!

Svar: Ja jag hoppas att hon lär sig tänka så! Tack <3
Sandra Wickström

2017-02-06 @ 10:45:37
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Liselotte

Det var det mest sunda tänk jag hört från en så Ung Tjej som Du ändå är Sandra, att jag tänker så är ju en helt annan grej jag har ju så att säga Åldern inne ( ha ha) nej men det brukar komma med erfarenhet osv, så det bevisar bara att Du besitter så mkt mognad o erfarenhet o att Du dessutom delar med Dig är bara Bonus för dina små adepter, det är sådana som Du som gör att det är möjligt att stå emot all reklam o bling o blong ja Du förstår, om man är liten då gäller det att ha sunda förebilder Tack för det Du sprider. Kram Liselotte

Svar: Tack bästa "farmor", saknar er! Kramar Sandra
Sandra Wickström

2017-02-06 @ 10:50:20
- Caroline och unghästen Stina

Så klokt! Tog mig 25 år att sluta sukta efter trendiga märkesprylar ;) Vissa grejer är viktigt att ha av god kvalitet (säkerhetsutrustning och anpassad utrustning som t.ex. sadel), men mycket är ju dessutom bara trender som kommer och går. Mycket bra argument att tänka "hur många träningar kan jag få för pengarna som den där saken kostar?", för då är man snart bättre än alla andra ändå, trots att man rider runt med vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnodd på utsidan ;)

Svar: Jag vill gärna ha också men man får spara och då blir man lite snål sen.... Money Boy har en vääääldigt dyr sadel och det är tyvärr ett måste för han har svårt sadel läge så det har prioriterats. I
Sandra Wickström

2017-02-06 @ 14:22:01
Blogg: http://nouw.com/carolinesh%C3%A4stdr%C3%B6m

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0