4/2 2017 Work work work

Jag läst detta inlägget av Nellie Berntsson och tänkte svara på frågan här. 

Jag och Moa går i skolan och Mimmi jobbar heltid. 
Mimmi morgonfodrar innan jobbet och sen släpps de ut oftast av pappa. Pappa eller mamma fodrar luch mm ute och mocka, göra i ordning kraftfoder, vatten mm.

Vi äter alltid direkt efter skolan och sen jobbar jag oftast minst 2-6 hästar och Mimmi Moa också. Jag håller träningar också och då hinner jag inte lika många hästar den dagen. 

Innan vi går in så är det alltid lite jobb i stallet med mer hö, vatten, sopa mm. 

Jag ska sen hinna med läxor och äta igen plus lite tv sen slocknar jag vid 22.00

Våra sadelkammare ser ut därefter kan jag säga för vi hinner oftast inte plocka i dem. Man vill ju jobba med hästarna så mycket man bara hinner. Vi sparar dock massor av tid hittills i vinter då det inte är massa snö. 

Hur jobbar ni?

När man sen sitter så här är det sååååå värt allt jobb
 
 
 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0