22/2 2017 Inte alltid så enkelt

Som jag skrivit innan så är dressyr inte så enkelt att tävla i. Det är ju en bedömningssport.

Just nu följer jag 2 st ponnyryttare, Ellen och Victoria, som är i Norge och tävlar.
Dag 1 red de Lagtävlansprogrammet och resultat listan ser ut så här:

Jag tycker så synd om Victoria som tyvärr fick utgå då hennes häst blev rädd för domare. Tråkigt men sånt händer.
Ellens ponny var lite överladdad och blev lite busig av glädje på banan.

Dag 2 red de Ind. Mästerskapsprogrammet
Victoria fick runt en säkerligen spänd ponny, bra jobbat!  (Jag tror att hon var spänd)
Ellen fick till en bra ritt där hon knep 5e platsen, grattis!


Dag 3-idag, idag är det dags för kür
Lycka till tjejer!

Juniorerna på samma tävling presterar i topp och det är riktigt roligt.
Naturligtvis hejar vi på alla svenskar som är där och tävlar.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0