11/2 2017 Valentina

Ja som jag skrev igår så satt jag upp för första gången på Valentina igår. 
Båda var lite spända

Jag har ju sett att Valentina aldri gör nåt hon inte får som att bocka t.ex men hon springer fort så det gäller att hitta en takt och rida i den. Sen när man gjort det ett tag så brukar man kunna sänka takten och det gick med Valentina det sista på passet. Bra det då är hon ridbar på bra sätt.


Jag provade att skutta lite på henne också.

Hon har tryck i steget till strax innan hindret då måste man driva på och tala om att vi ska hoppa sa Moa och det stämde exakt.

Efter lite skutt och galopparbete så blev sprången bättre.
 

Detta är en liten hoppeponny helt klart. Lycka att vara den som får henne! 

Valentina vill gärna trycka upp nacken och krulla ihop sig och här gäller det att driva på och ta upplyftande tygeltag under passet. Här nedan kan ni se lite vad jag menar. Hon är nog en sån som man skulle kunna få på kort som inte r så kul att se.... Det kommer att lösa sig med styrka.
 

Mycket beröm för att hon tog så fin hand om sin pilot! 


 

Kommentarer
- Erika Pettersson

Himla söt ponny 😍

Svar: Tack!
Sandra Wickström

2017-02-12 @ 11:19:17
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/
- Sanna

Oj, vilken liten studsboll! :) Ser himla mysig ut.

Svar: Är mysig ❤❤
Sandra Wickström

2017-02-12 @ 21:52:46
Blogg: http://www.sannajohansson.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0