19/12 2017 Fram och tillbaka

Igår var det full fart. 2 vändor till ridhus med 4 hästar, vilken tid det tar....

Collin
3e dagen Collin rids efter vilan och han är helt ren. Så skönt att vilan togs på bästa sätt. Tyvärr tillbaka i gamla sadeln igen och det är inte optimmalt men en ny kostar massor. Idag kom jag till ridning lite snabbare än dagarna innan. Rider mycket basic på honom nu men provar att byta när jag ska byta varv mm.

Gjorde några fina rena byten och då är allt så enkelt men sen ska Collin visa mig att han minsann kan detta, blir sådär. Han blir så ivrig att han nästan kryper ur skinnet men tyvärr vill han då förmycket och det blir mycket hopp rakt upp med ben överallt. Trots hans iver att visa mig att kan byta (dock inte alltid helt bra) så är han ok med att gå förvänd galopp bara jag visar vägen ordentligt. 

Han är verkligen en personlighet fina Collin.  Han ger oss många roliga stunder. 
\n
\n

Längtar tills vi kan rida på banan hemma och slippa att åka fram och tillbaka. Hinner inte mer än att åka känns det som.
\n
Money Boy
Han är så fin just nu. Blir starkare för varje vecka som går. Kan inte mer ord beskriva vad Boyan betyder för mig. Traven utvecklas och blir mer uttrycksfull trots att vi till 99% galopperar. Galopparbetet ger styrka. Tänk att det finns så mycket mer i denna killen! 
\n
\n
 
\nJoline & Lady
Detta ekipage är så duktiga tillsammans. Jobbar på att bygga styrka plus att de fick skutta lite. Avslutade med omhoppningssvängar där Joline ska ta med Lady runt hela vägen när hon svänger. Imponerad över utvecklingen. 

Horsemosens Coriander "Curre"
Curre var som vanligt rolig att rida. Mycket övergångar där fokus är på att få honom att inte dyka i formen. Jobbar också med förvänd galopp plus skänkelvikningar som kommer nu som 6-åring 2018.

Wizt
Sist ut red jag Wizten. En glädje att rida och igår visade han lite bus på ett ställe i ridhuset så blev han mer än 1 gång "rädd" för nåt som bara han såg, ha ha ha. Det är lite bus kvar i farbrorn :)        Jobbar mycket i galopp som vi fått i "läxa" av Emma. Tror Emma älskar att galoppera själv ;) ;) 
Wizten är ju ny för mig men han visar hela tiden att han är med mig i allt jag hittar på och det är verkligen 1 viktig sak för mig när man ska jobba med en häst. Rids med träns och utan sporrar hela tiden nu och det fungerar utmärkt. 

\n
\n
 
\n




Kommentarer
- Anonym

Vilket ridhus rider ni i?

2017-12-19 @ 09:01:27

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0