12/12 2017 Wizt

Håller på att lära känna Wizt just nu. Han åkte med Curre igår till ridhuset och då var han lugnare. Kunde snällt vänta (och äta hö) medans Curre reds. Blev så glad för det är viktigt att jag har häst som är lugn och sansad när vi åkker eftersom vi åker mycket. Wizten vill nog ha en egen miniatyrhäst som sällskap :) 

Jobbar med att variera tempot i de olika gångarterna just nu. Jag vill också att han ska länga ut nacken och jobba mera rund. Han väljer själv att gå "bakom" och det kommer bli bättre hoppas jag, spelar ingen roll hur mycket jag lyfter upp nosen han är snart tillbaka där lite bakom.  



Jag rider honom på träns och tycker att jag har enklare att få ut nacken då. Jag är ju inte van att rida på kandar men jag ska öva. Har inga sporrar heller. Skulle kunna rida denna killen hela dagen men han måste få vila också. 
 
 





Kommentarer
- Erika Pettersson

Va fin han är 😊 någon ny ni köpt?

Svar: Vi lånsr
Sandra Wickström

2017-12-12 @ 08:25:25
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0