4/4 2017 Tränat för Emma

I helgen red vi Emi och Money Boy för Emma. Inlägget innehåller mycket bilder.

Emi & Mimmi

Emi var så mycket bättre än dagen innan när jag red. Dagen innan ville hon ingenting och bara slog emot skänkeln och var allmänt tjurig. Jag bara väntade ut henne... bad om trav och gav mig inte innan hon travade men jag valde att inte skänkla till henne eller nåt utan jag bara snällt bad henne om trav om och om igen. Detta gav önskad effekt för Mimmi fick en helt annan hästa att rida dagen efter. Det känns som om Emi inte tål när mjölksyran kommer då lägger hon av helt. Mimmi kunde rida och pusha henne lite extra detta passet och det var bra för om man aldrig pushar så blir inte orken bättre. Mycket klurig häst att rida!

Money Boy

Dags att avsluta passet.

Emma kör hårt med mig och Boy, mycket styrkeövningar.
Jag kunde hålla honom lösgjord hela passet och det är alltid så skön känsla!

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0