26/4 2017 Underbara småstjärnor!

Igår var det dags för programträning för Kinnekulle HSKs ponnyryttare plus andra små stjärnor....
Min tanke när jag erbjöd detta var att få barnen att inte se så allvarligt på att tävla dressyr plus att försöka förmedla att dressyr är kul! Jag hoppas verkligen att jag lyckats. 2 gånger har vi kört nu och nu vill jag bara önska dem stort lycka till på framtida tävlingar.

Emla-Colibri
Åh vad det var roligt att se Emla på hästryggen igen! Det var länge sen. Hon har växt otroligt mycket. Snygga snabba galoppfattningar gör hon nu! Emla fick absolut det värsta vädret att rida i men hon klagar inte.

My-Matteus
Ja jag vet att jag tjatar men de utvecklas med stora steg för varje gång jag ser dom. Så kul. 2 fina program (Lb1) red hon igår.

Matilda-Mazarin
Fantastiska Matilda rider 4-åriga Mazarin. Imponerad. Bra jobbat Matilda tänk på att inte ha för stora krav på dig när du rider en så ung och grön häst. Ni kommer göra framsteg varje månad ska du se framöver!

Moa-Dunder
Moa kom med ett helt annat självförtroende denna gången och som hon har tränat.... det märktes tydligt. Stolt över dig Moa! Ha kul när du rider i Hjo och njut av din fina ponny, jag kommer och hejar på er!

Rebecca-?
Minns inte var Rebeccas fina unga häst heter tyvärr men han var inte mer än 6 år så här finns det stor utvecklingspotential. Rebecca red 2 bra rundor och i slutet så slappnade hästen av och sökte stöd på bettet. Jätte kul, kommer bli bra bara hon fortsätter med utbildningen av sig och hästen och inte bara fräser runt på hoppbanorna. Hästen måste komma bakifrån och jobba med ryggen mm för att hålla för en lång hoppkarriär.
Fick med sig "tips inför dressyrtävling" som vi skrivit ihop. Ha kul nu Rebecca, kul att du vågar prova tävla och njut av din fina häst!

Moa-Chaneline
Känns konstigt att kolla på min storasyster måste jag säga men idag var programmet mer sammanhållande än sist. Hon fick ett bra flyt! Noga med vägarna och samla extra poäng där det går.

Carolina-Cookie
Kollade på Carro när hon red igenom Lb1 inför helgens häst div 3. Såg fint ut. Ha henne inte för hög i nacken utan fokusera på lösgjordhet och avspändhet. Satsa lagom i travökningen och se till att hålla den hela vägen. Noga med vägarna.
 
STORT LYCKA TILL ALLIHOP OCH TACK FÖR ATT NI KOM

Nu ligger jag verkligen efter med mina hästar så jag måste jobba järnet resten av veckan. Tack o lov har vi duktiga Elsa och Nellie som hjälper till.

 

Kommentarer
- Elin

Så kul att läsa!!

Svar: Tack
Sandra Wickström

2017-04-26 @ 20:19:55
Blogg: http://equui.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0