24/4 2017 Kajsa och Chasmir "Basse"

Förra året fick jag hem Chasmir eller Basse som han kallades och jag red till honom lite sen såldes han till fantastiska lilla Kajsa Lönn. Ja jag har skrivit om henne innan och jag kommer skriva igen!

Kajsa blev mycket ALLVARLIGT skadad för några år sen pga en spark i huvudet. Skallbenet gick sönder och Kajsa svävade mellan liv och död länge. Man visste inte heller om hon skulle kunna ta sig tillbaka till ett ok liv om hon överlevde. Kajsa är en fighter och kom tillbaka till oss tack o lov. Hon har svårigheter med tal och blir fort trött mm men tänk att hon kom tillbaka!

Jag testade Basse på allt jag kunde komma på för att se om han skulle kunna tänkas bli Kajsas ponny och det gick kanonbra. Nu har han varit Kajsas i snart ett år och de gör stora framsteg hela tiden. Så roligt att få uppdateringar om hur det går! Tack Katarina och Kajsa.

Igår kom ett meddelande om att ekipaget debuterat på den lokala hoppbanan :) :)
De gick nolla i 50 cm. Dubbelnolla i laget 60 cm och vinst i klassen. 

VILKEN TJEJ - MIN IDOL

Jag är så glad att jag kunde hjälpa Kajsa att hitta sin drömponny och jag älskar att få uppdateringar från familjen.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0