14/4 2017 Vissa lär mig mer

Vissa hästar lär mig mer än andra på kort tid! Just nu har jag en dam som testar mina kunskaper i sadeln och jag önskar jag kunde mer. 


Vem? 
Emi 7 år. Emi tar inte skänkeln ordentligt och hon är svag i sin kropp så hon bjuder upp motstånd särskilt i början av passet. 

Jag får inte bli irriterad eller arg utan bara bjuda fram och berömma när hon gör rätt..just nu fokus på att hon ska tycka att det är roligt att träna. 

Igår fick jag hjälp av min tränare Emma och jag är så tacksam att jag har henne. Just för att Emi inte vill gå fram alltid har jag nöjt mig när hon älgar på framåt. Nu måste jag ta tillbaka, hitta balansen och få henne att vinkla in och jobba med bakbenen. Först då kommer styrkan. 

När vi hittat balansen så hon jobbar rätt då blir det ett flyt i ridningen och vi slipper det där av och på som är så frustrerande. 

Att rida är svårt! 

Hon vill helst gå som en giraff men vi jobbar på det. 


Ja hon är för tunn men hon har haft mask och nu vänder det sakta men säkert. ☺


Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0