5/9 2016 Collin hos Emmas Emma

I lördags åkte jag och mamma till Emma för träning med Collin och Boy. Emma står inackorderad med sina hästar hos en annan Emma därför åker vi till Emmas Emma.

Nyttigt för Collin att få åka runt och se sig om i världen. Han åkte bra med sällskap av Boy och jag red Collin först för att han inte skulle bli orolig i transporten om Boy började. Fast han är 5 så är han mer som en 4-åring....

Bättre ihop i kroppen direkt från start. Bra bjudning och stadig i formen plus bättre övergångar.
Ja jag rider lätt hela tiden på honom så han får en chans att bli stark innan jag ska studsa runt ovanpå. Jag satt ner förra veckan i kanske 50 meter och det gick fint. Måste ju sitta lite nu när det närmar sig start för oss.

Collin kan vara lite tittig och det var han i lördags och då fegar jag lite i ridningen men då fick jag "skäll" av Emma. Jag får inte åka häst utan hela tiden rida honom för då har han fokus mer på mig än annat. Sen måste jag tänka rätt och inte tänka att han ska hitta på nåt för omedvetet spänner jag mig lite och sänder då fel signaler till honom.


Pausar
Eller ja Collin pausar men jag pumpas med tips om hur jag ska göra.

Undrar hur långt vi kan ta oss?
Tänk vad roligt det vore att få visa att en korsning halvblod/welsh cob kunde gå lång väg. Kul att få utbilda en storhäst också. Jag utbildade ju Diamant upp till La men jag vill ju längre.
 
När Collin börjar bli lite trött lägger han gärna huvudet lite på sidan.

tränade på den förvända galoppen och fick till det riktigt bra! Tack Emma <3

 



Kommentarer
- Erika Pettersson

Är Collin en storhäst? alltid fått för mig att han är en D-ponny! :D men så fel man kan ha så i fall bara o se bilder.

Tror absolut du kan gå långt med honom!

Svar: Collin är ca 1,62-1,63 så ja storhäst :)
Sandra Wickström

2016-09-05 @ 17:45:47
Blogg: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0