15/9 2016 Våran onsdag

Efter skolan var det körkortsutbildning för mig och Moa sen hämtade Carro upp oss i Skara och vi åkte hem.

Carro red ett bra pass på Metod.
Konditionen börjar komma och hon kan nu börja jobba lite mer med formen och balansen.


Jag började med att rida min kung Money Boy, som jag längtat!
Jobbade mycket lösgörande eftersom han vilat i några dagar. Boy är alltid lite svår efter vila. I slutet så red jag i lite mer tävlingsform och han kändes helt ok. I morgon kommer jag träna för Emma och det känns riktigt bra.

Kärt återseende
Igår kom fina Valentina tillbaka för fortsatt utbildning i 1,5 månad. Valentina var hos oss förra sommaren och har efter det fått en fin liten bebis som heter Ciries. Ciries är nu avvand och har flera fölkompisar att leka med hela dagarna!
Foto: Carola Sandberg


Valentina kommer om allt går enligt plan komma tillbaka sommaren 2017 för vidare utbildning.

Matteus
Jag red ett pass på Matteus på stubben när det mörknade och det var härligt i fullmånesken. Varmt och skönt en härlig höstdag.

Prövade en annan sadel på honom igår och  han rörde sig ännu bättre i den. Ska såklart prova den igen för det kan ändra sig fort. Han är så rolig att rida, jag vet att jag skriver det ofta... han är ca 1,26, 5 år ung och man får sån härlig ridkänsla på honom. Han har ju tappat mycket sen i våras men han försöker hela tiden att göra det jag ber om. En balansgång nu att fodra och träna rätt så att han fortsätter lägga på sig.

Prinsen Collin vilade. Inte helt vad han ville... han levde om i hagen som en tok. Lycklig häst som vill jobba!
Nu längtar jag efter att rida honom.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0