15/11 2016 Utrustning

När man ibland skriver ett inlägg så får man en ny tanke. Denna gången från detta inlägget, jag for sen i tanken vidare på utrustning.

Jag vill säga till alla där ute att bara för att det är dyrt så är det bäst. Ofta så är det bra kvalite på dyrare saker men helt ärligt en 10-åring växer ganska rejält måste de då ha stövlar för 5-10.000 kr? Jag tycker helt klar NEJ, vi klarar oss alldeles utmärkt med stövlar för 1500 kr och det är mycket pengar det.

Kan tycka att många som bloggar glömmer av att det faktiskt finns människor som inte har pengar så det räcker till nåt extra och att då tex få rida på ridskola är riktigt stort ska man sen jämföra sig med de som har mer pengar och som då oftast också blir sponsrade kan vara knäckande. Konstigt nog blir de med god ekonomi ofta sponsrade pga de tex har en känd häst mm, lite trist de har ju råd att köpa grejerna.

Jag köper hellre billigare än det dyraste och sparar pengarna till träning.

Inget fel på begagnat heller! Jag har saker som är begagnade och det går alldeles utmärkt.
Här ser ni My i min gamla hjälm (Jag har inte ramlat av med den)

Sen vill man ju ha samma utrustning som "alla" har på tävling men vet ni vad man kan hitta bra fin utrustning begagnat och det duger precis lika bra! Helt och rent är viktigast.

Stall i din närhet?
Vi tjejer hemma har turen att få ha många hästar och det är en lyx det är vi väl medvetna om, många kan inte ha en egen ens. men vet du vad.... fråga i stall runt dig om inte du kan få hjälpa till och funkar det bra kan du säkert få rida också. Viktigt är att du lyssnar på de som är i stallet och kanske kan du få vara med och hjälpa till, det ena leder till det andra du vet ;)  Man kan ju jobba ihop träningar tex.  Vi skulle bli glada för hjälp och sällskap i alla fall.

Spara och önska
Jag sparar till sånt jag vill ha. Flera par stövlar har jag sparat ihop till själv tex. Önskar mig också hästgrejer eller pengar till det i födelsedagspresent och julklapp.
Mamma tjatar jämt om "att vara rädd om grejerna för det är ett sätt att spara".

Bästa investeringen du kan göra är att träna!

Du rider inte bättre med dyraste utrustningen!

 







 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0