14/11 2016 Hoppträning med Collin

Igår var det hoppträning med Collin på kvällen.

Vi som hoppade:
Carro-Cookie
Moa-Chanel
Mimmi-Hoopy
jag-Collin

Var ska jag börja?
Jo i början var han som sist inte alls spänd men sen kom det in ekipage och när de öppnade porten på ridhuset så for Collin iväg lite och och blev riktigt spänd. Efter det gick det sådär, mitt fel då jag spände mig efter våra luftsprång i helgen.

I slutet så pratade Therese med mig och sa att jag skulle vara nöjd för nu har jag blivit "tuff hoppryttare" som ställer krav på Collin och fortsätter rida med fokus trots att han tappar fokus.  Jag hoppryttare???
Jag beundrar hoppryttare som hoppar upp på hästar som far runt som det ser ut helt okontrollerat.... Jag gillar lugna hästar som är uppfostrade.


Therese är en bra tränare som ser allt. Hon peppar en på ett bra sätt och det sista fick jag hoppa om några linjer och då blev det helt annorlunda till det bättre. Jag måste påminna mig om att för 3 veckor sen ville jag inte hoppa Collin alls för att han hoppade så stort och det gick i 700.

Jag försöker att rida honom kontrollerat utan att sitta och tjuvhålla. Det känns som om jag har kontroll och att han hoppar mer lagom nu. Jag säger hela tiden att jag inte vill hoppa högt men avslutade på 1 meter igår. Lite stolt över mig själv!

 



Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0