31/5 2016 Tränat med Hoopy & Diablo

Diablo och Hoopy fick gå på banan igår. Blev inga bilder på Diablo.

Jag fokuserade igår på att träna enkla byten på Hoopy och att formen inte ska bli för låg.
Enkla byten är svårt men vi fick till ett par stycken. Vänder man in på diagnalen så tror han bara att vi ska öka inte bryta av till skritt och då är det väldigt svårt att göra rätt för honom. Tränade bytena överallt på banan så att han inte lär sig att gå före mig som med ökningar utan att vänta på mina hjälper.

Svårt på båda dessa herrar, (Hoopy och Diablo) är att få dem att ta stöd på bettet. När man kommer upp i klasserna behövs stödet så jag kan hjälpa dem mer.

Hoopy har också varit hos EQ och det märks i hur han rör sig.

Bara att träna vidare.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0