30/3 2016 Våga tro på...

Efter mina dippar i självförtroendet så vill jag nu uppmana andra att kämpa för det ni tror på!

Självförtroendet är inte vad det varit men det kommer hoppas jag.
Jag har ju fått sagt till mig att vissa inte tror på min ponny och det tycker jag är tråkigt. Det är tyvärr folk med stort inflytande i dressyren.
Vad gör/är en bra häst?
Vad gör jag då för fel?

Hur ska man då bevisa att de har fel?

Jag vet inte svaren men jag tror på min ponny och jag vet hans nackdelar. Han har dock många fördelar och bland det viktigaste, han är relativt lätt att få lösgjord, samarbetsvillig, har bjudning och rör sig lätt och mjukt.

Jag vet att man har en fördel av att få låna/köpa en färdig ponny med tidigare resultat nationellt/internationellt men nu tillhör inte jag de lyckliga som inte har det utan jag får jobba med det jag har. Det gör jag gärna men jag erkänner att det skulle vara skönt att åka lite gratis någon gång. Fast å andra sidan så får man nog press på sig att prestera när man har en häst med höga resultat. Allt har två sidor.  

Nu tänker vi efter lite..... alla hästar har inte resultat från början utan nån duktig ryttare tar dem uppåt i klasserna. Får hoppas att jag kan göra grundjobbet med Money Boy och att han sen kommer till nån duktig som får vara med i absoluta toppen och fajtas! Oj vad jag skulle bli glad om Boyan får tillfälle att visa att de hade fel.

I min värld är det viktigt att försöka få till jämna ritter på den nivån du är just nu och sen utvecklas därifrån. Har man för bråttom tror jag det slår tillbaka. Hästen måste i alla steg vara lösgjord, spänd på rätt sätt alltså taggad, bjuda och vara lyhörd och tappar du det så rasar poängen. Jag jobbar ju med att klara av taven på en lite mer taggad Boyan och det tar tid att utvecklas men vi jobbar på. Jag kan precis som alla andra komma ut från banan frustrerad av att inte få till det men ruskas snart om av familjen och då tar vi fram det som var bra. Boyans lägsta nivå nu är så mycket högre än för ett år sen det är ju ändå en utveckling i rätt riktning.


En duktig tjej är Ebba Nilsson som har fina Roman och B Capriole. Tänk att ha de ponnysarna.....vilken dröm. Njut Ebba av att ha 2 så fina hästar!

Ebba på Capriole

 

Kommentarer
- JennyM

Ingen ryttare eller häst är perfekt, och kommer förmodligen aldrig bli heller... Men det är ju det som är tjusningen med det hela, titta på Tinnes vackra Anton. Typiskt exempel på en häst som inte har allt men ändå lyckas de göra något bra av det hela. Han har ju tyvärr väldigt tråkiga och släpande bakben, framförallt i passagen. Sedan har vi Patrik som är en helt fantastiskt skicklig ryttare, men nog har man sett ryttare som sitter snyggare än honom? ;) Men på något sätt fungerar det ändå, men får utgå från det man har att jobba med, och jag lovar att även du kommer kunna lyckas med din fina ponny! För han har otroligt mycket kvalitéer och en ryttare som förvaltar och fortsätter utbilda honom väl. Ni kommer med all säkerhet gå långt Sandra!
Kram

Svar: Det är precis så jag känner och jag önskar de kunde se Boyans kvalitéer. Finns nog ingen perfekt häst. kram
Sandra A.W

2016-03-30 @ 18:25:54
Blogg: http://jmdressyr.se
- Ida

Du och Boy är ett helt otroligt team och ni kommer att gå långt❤️

Svar: åh vad jag hoppas du har rätt! 💖
Sandra A.W

2016-03-31 @ 08:19:13
- J.

Helgens resultat bevisar utan tvekan att ni två tillsammans har alla kvalitéer som krävs!!!!!! Du rider så himla mjukt o harmoniskt, guldstjärna!!

Svar: Tack snälla! Glad jag blir :)
Sandra A.W

2016-03-31 @ 18:08:01

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0