30/3 2016 Annandag påsk-Hästhagen

Sista filmen från påskhelgen i Hästhagen.

I och med att Money Boy var lite tittig på utebanan på påskafton så valde jag att lägga honom lite lite lägre och "ta det lite säkrare" sista dagen. Då vet jag ju att han får mindre uttryck i traven men det är ju inte så kul om han far omkring heller. Ett ryttarval och det var rätt val tycker jag. Roligare att visa upp Boy stadig och lydig än studsig. Jämnhet före flashighet.

Domarkommentarer:
Domare H: Fin ponny som är lydig i en stadig form. Med ännu mer energi i traven stiger poängen ytterligare. Prydlig uppvisning!
Domare C: Samarbetsvillig ponny Önskar lite mer spänst. Bra samling och bärighet. Väl ridet!
Domare M: Fin ponny, plus för galoppen. Lite svag energi i traven. Ngt raka skolor. Fint flyt i enkla byten.

Be nice!


Tänk att vi fick ihop 68,862% och blev 4a av 40 starter!! Åh vad jag älskar min Money Boy.
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0