25/6 2016 Härligt men samtidigt

I torsdags red jag för Emma igen (Moa också hon red Carisma)

Äntligen kände jag att jag kom igenom med det jag ville och han hade lite mer koll på alla sina ben. Inte en dag försent nu innan NM.

Jobbar igång i galopp som vanligt :)
Boyan lyssnar bra och han jobbar på. 

Paus

Tar tyglarna och Emma är inne i nåt och förklarar :)

När vi väl fick honom lösgjord så gick vi över i trav. Här är ju mitt svaga kort på Boyan, traven. Boyan är en ponny som inte ger dig ett extra steg utan han är teknisk och du måste rida. Traven är jobbig i den form och schvung jag vill vara och han svarar med att alltid fråga om han verkligen måste jobba så...


Han vill trycka upp sin nacke till ett visst läge och det vill inte vi.


Fokus på att jag får ha nacken och halsen där jag vill hela tiden och då kan jag helt plötsligt rida honom i en så mycket bättre trav. Åh jag längtar tills jag kan visa er detta på tävlingsbanan! 

 



Jag längtar verkligen tills den dagen då jag kan visa vilken kapacitet han har i att öka sin steglängd! 
 

Money Boy är helt underbar när jag kommer till detta i ridningen :D <3 

Jag hoppas verkligen att ni ser en liten bättring i travjobbet på bilderna. 

 
 

Kommentarer
- Ida

Jag ser stor skillnad på bilderna❤️❤️ Han har blivit super fin😍

Svar: 👍
Sandra A.W

2016-06-25 @ 08:46:38

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0