20/7 2016 Collin, en utmaning

Igår tränade jag Collin för Emma och det var ett bra pass. Det är en utmaning men jag gillar det!

I början letade jag efter var jag skulle ha honom i formen. Om han blir för låg så går han på bogar och skelett och det får han abslout inte göra för att hålla och inte överanstränga sina ben.
Det är jätte svårt att hitta var han ska gå. Hittar man rätt så blir han lugnare med munnen och mulen också. Rider just nu på rakt gummibett och det verkar han gilla :)

Lite för låg

Lite för hög, trycker upp nacken. Han är lite spänd i början av passen så får jag honom bara att slappna av och inte trycka nacken uppåt så är formen ok men sålänge han trycker så är det fel. Vem sa att ridning är lätt?
 
Här har jag börjat hitta var jag ska ha honom.
 
Han har en fantastisk galopp!

Han fattade inte korsgalopp någon gång men i någon avsakning så tog han till korsgalopp. Jag är nöjd med att han försöker göra rätt och inte fattar kors. Nu ska jag jobba med att rida in i rätt galopp med min känsla så vi leker fram att han gör rätt.
 





 
Här försöker han nog döda en fluga/blinnig samtidigt som han vill vara lydig och jobba på ;)

Collin hatar verkligen sommarens odjur!



Idag ska vi åka till Hööks och köpa flugtäcke för han har lyckats göra sönder det vi hade till Diamant redan.


 
 

Kommentarer
- Anneli A

Duktig du är Sandra 😘

Svar: Duktig häst!
Sandra Wickström

2016-07-20 @ 11:14:54

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0