13/7 2016 SM i dressyr närmar sig

Nu närmar sig SM i dressyr. I år går det i Dagstorp i Skåne under nästa vecka 21-24/7-16
Detta blir mitt 4e SM plus att jag ridit 2 st ungponny-SM
På ungponny-SM förra året vann jag med en 6-åring :)

Ser fram emot att tävla igen

Det är väldigt många duktiga ekipage i år. Hatten av för alla som tränar på och kämpar!

Jag har ett mål för SM men det behåller jag helst för mig själv en stund till. Jag är så glad att Money Boy har ny sadel som inte stör honom nu och sen så är det jag som måste ändra min ridning på honom igen.
Jag har under det senaste halvåret ändrat min ridning då Boy har ändrat sitt rörelsemönster och bjudning utan att man egentligen har tänkt på det. Efter EQ behandlingen i början av juni så hade vi extra jobbigt som vanligt sen åkte vi till Båstad.... och jag får inte upp honom som jag brukar, samma på NM sen tyvärr och då ramlar polletten ner hos oss... sadeln!

Jag får vara mycket glad om vi lyckas ta oss tillbaka på så kort tid efter sadelbytet. Funderar på om jag skulle sänka mitt egna mål kanske. Vi får se. Inte snällt att begära topp om vi inte riktigt är där än.

Vi har pga av allt detta haft extra jobbigt med küren men hoppas att vi på kort tid (som vanligt!) kan hitta en ridning som är ok till küren.

Stort tack till Emma Lindqvist som hjälper oss med allt runt Money Boy och stort tack till "Amerigo-säljaren" Sofia Thodenius som snabbt kunde hjälpa oss!

Sofia kan ni få tag i genom att ringa 0706 805308 om ni behöver hjälp att prova ut sadel eller (som vi borde gjort ofta) kolla upp den sadel du rider i nu.


 



Kommentarer
- Sanna

vad spännande, men du kommer in med en massa erfarenhet ju! :) Håller tummarna för att allt går som på räls!

Svar: Tack! Japp massor av erfarenhet... skämtade bara. Jag har stor respekt för de andra ekipagen. Så fina hästar och duktiga ryttare.
Sandra Wickström

2016-07-13 @ 11:11:56
Blogg: http://www.sannajohansson.com

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0