23/1 2016 Traudi träning

I lördags var det Traudi träning och jag hade QP och Mimmi hade Hoopy. Ann var med och fotade mm.

QP
Jag bad Traudi om hjälp med att hitta var jag ska ha honom för att hamna i en bra form och han inte blir lite stressad och då orolig i munnen. Efter EQ är han så mycket rörligare i kroppen och sitter mer ihop vilket gör att han blir väldigt trött i bakbenen. Han är så bra vinklad i hasen men det tar då tid att bli stark där. Traudi sa att jag har fått upp honom mer i formen och mer fram med näsan så det var ju bra :)

Traudi påpekade att min handsställning inte var korrekt och heller inte optimalt för att kunna använda mina händer på bästa sätt i min påverkan på hästen. Inget cykelstyre Sandra! 

 


Hoopy
Mimmi red Hoopy för 1a gången för Traudi och hon gillade Hoopy. Mimmi fick rida med omvänt tygeltag för att vara så snäll hon bara kan i munnen på honom så att han söker stöd (precis som jag med Diablo)

Visst är det ett fint ekipage?!
 



 

Kommentarer
- Elin Berg

Jätte fina bilder!!

Svar: Tack!
Sandra A.W

2016-01-25 @ 19:15:20
Blogg: http://elcebe.blogg.se/
- Myriam

Kan du berätta lite mer vad omvänt tygeltag?

Svar: Vi kan visa när du kommer :)
Sandra A.W


Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0