5/2 2016 Fina fina hästar

Igår var det dressyr för Emma med 4 av hästarna hemma. 

Matilda och Lady
Helt fantastiskt vad fin Lady har blivit i framförallt galoppen. Bra jobbat Matilda!

Så hittade jag en travbild bara för det ;) 
 

Moa och Olga
Moa red fina Olga och hon gör det så bra. Olga slappnade av i slutet och det är det stora målet just nu att hon tuffar på avslappnad. Började flytta henne också :)
 


QP
Vi jobbade mycket i galopp och han blir bara bättre. Idag jobbade vi på liten volt mycket och där Emma hjälper till genom att hålla ett spö bakom honom då sätter han under sig bättre i galoppfattningarna som han gärna drar sig lång i. I slutet gör han fina fattningar utan Emmas stöd eller att jag duttar med spöt för att hjälpa.

Längtar tills vi kan vara på banan ute igen!



Money Boy
Jobbade det mesta i galopp även på Boyan. Vilken fin samlad galopp jag kan rida honom i nu må ni tro sen så avslutade vi med samlad trav och han är en riktig dansare nu min fina fina kille. Nu är han snäppet starkare än för nån månad sen och då fanns mer tryck i traven som jag tappade lite idag så vi får träna vidare. Ingen rast ingen ro här inte!



Jag är väldigt glad för att jag har så bra tränare som plockar ut det bästa ur mig så jag kan föra över det på mina fina hästar. 


 

Kommentarer
- Caroline

Du kommer rocka loss hårt på dressyrbanorna och lycka till på nästa tävling. Visst är det kul med en engagerad tränare och som vill få ut det bästa ur en. 😀👍

Svar: Tack. Det är toppen!
Sandra A.W

2016-02-05 @ 07:05:03
Blogg: http://ridemyhorse.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0