20/2 2016 Matteus

Vi åkte till ridhus igår och jag hade med mig Matteus. 
Vi jobbar på med våra övergångar i alla gångarter. Vänster galoppen tog han bättre igår än i torsdags så det var ett framsteg. Han har så härlig galopp! 

Påbörjat skänkelvikning.  
Flyttar ett par steg och han flyttar riktigt bra! Först ett par steg och sen ökar man på till korta linjer. 

Annat bett
Vi har haft rakt bett på honom och han har funkat bra på det men nu sista tiden tycker vi att han börjat gapa lite och det vill vi ha bort.  Tredelat eggbett provade vi idag och han sög på bettet och hade stängd mun hela passet. Hoppas han är lika fin nästa gång på bettet. 

Många namn 
Matteus har många namn hemma bl.a Rasmus på luffen och Nisse Hult så bli inte förvånade om jag skriver nåt annat namn....


- Sandra

Kommentarer
- Anonym

Jättesöt! :)

Svar: 👍
Sandra A.W

2016-02-20 @ 11:52:32
Blogg: http://finest.se/corneliacarlen

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0