14/2 2016 Vi försöker jobba på

Mimmi och Sandra är väldigt saknade men vi försöker jobba på så bra det går. Jag har tur som har så fina tjejer i stallet och Urban såklart. 

Igår åkte vi till ridhus
Moa med Chanel, Matilda med Lady och Carolina med QP.

Kapade Carolinas huvud för hon gjorde någon konstig min ;) 
 
 
Matilda och Moa red igenom sina hästar och red programmet en gång som de ska rida i dag i Skara som har en pay and ride. Moa rider Lb1 och Matilda rider en Lc1

Moa har jobbat på bra med Chanel och det är så roligt att se deras utveckling likaså Matilda och Ladys utveckling.

Carolina hoppade 5,5an för att prova QP, film kommer senare. Han måste lära sig att inte hoppa av när han nästan är i hindret och att vänta på ryttaren och då är 5,5 bra plus att man bara får ha 2 hinder framme i ridhuset. Vi hade ett tredje när hon hoppade fram men det tog vi bort sen. 

Carolina kan man slänga upp på vilken häst som helst och hon rider den bra! Hon lyssnar på vad man berättar om hästen plus hur man vill ha den riden och gör sen som man vill. Väldigt lik Mimmi. 💖

Tänk vilken lyx att få omges av så duktiga ungdomar som jag och Urban gör. 

//Marie

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0