4/8 2016 Vi tragglar vidare

Jag red ett pass på Collin igår och vi jobbar vidare med den där jobbiga vänstergaloppen. Mitt jobb är att få det att bli lätt och att inte bli irriterad på honom.
Mamma filmade hur det ser ut...

Be nice!



Upplägget på hans träningspass ser ungefär likadant ut från pass till pass. Vi letar efter rätt form med lösgjord häst vilket är svårt. Jag måste prova andra bett för han är inte 100 nöjd med det han har nu heller. Jag vill inte befästa att han gapar när man rider.

Många pauser tas

Sen är vi på det igen!
Jag jobbade också vidare med att flytta honom korta linjer och det börjar han bli riktigt bra på. Nån gång fattade han galopp när jag bad om att flytta och då fick han flytta i galopp och det gjorde han så bra! Blir så roligt att utbilda denna kille! Jag bara njuter.
 

Kommentarer
- Jennie

Fint det ser ur! Lovande ekipage :)

Ett litet tips; Prova att lägga vänster galoppen ur ett hörn eller en volt ur en aningens friskare travtempo.

Blir kul att följa er utveckling.

mvh

Svar: Tack! Jag provade det idag med att lägga en volt och det gick bra :)
Sandra Wickström

2016-08-04 @ 17:23:44

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0