11/8 2016 Första passet på Cashmir

Igår så red jag nya ponnyn Cashmir för 1a gången. Helt okomplicerad att hantera till och från hagen plus sen på gången när han gjordes i ordning. En trygg ponny som såg fram emot ett arbetspass.

Skrittar fram


Han vill gärna ha allt stöd på vänster och det får vi jobba med.
Jag rider honom i hans egna utrustning nu men jag tror jag byter till ett vanligt tredelat bett sen. Vill inte ändra nåt direkt utan känna på honom med "hans utrustning" nu i början.

Mamma och Moa tog fram ett hinder så jag fick pröva. Vilken härlig liten ponny! Drömmen att hoppa <3
Det var blandat väder under hans pass och när det var dags att hoppa så började det regna men det var inget som störde denna stjärna!

Börjar på ca 50 cm, helt okomplicerad. Hoppar det man styr på.


Sen upp på 75 cm, lika lätt här :)

Provade att gasa på efter hinder på långsida och det var han med på! Inte en antydan till nåt bus och det gillar vi då det är mindre barn som ska rida. Han är förövrigt 1,29 och bär verkligen upp ryttare bra!

Lite mer ordning på ridningen efter några hopp :)

Mycket beröm till duktig kille!

Den här ponnyn kommer vara en glädje att jobba varje dag känns det som.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0