20/4 2016 Min tisdag

Först var det skola och vi lyckades utlösa brandlarmet på No-labbet.

Hemma så var det träning med Boyan såklart och han går bra nu. Bara piloten som måste fila på sits och vilka hjälper han behöver för olika rörelser. Dressyr är svårt!

Här är ett foro på oss plus Sara som var med och groomade i lördags. Sara filmade bl.a :)
 


Här är bilder från ena framridningen.
Viktigt är att jag kan variera formen på honom som jag vill. Går det så är han med mig :)

Uppe med tryck


Två minuter till min start och här "joggar" vi utan stötte bekymmer i världen  

Inridning
Upp i formen och tryck

Boyan är ju ingen häst som har bra uttrycksfull trav av sig själv utan jag måste rida fram den och det är svårt. Han tassar runt i en behaglig trav som inte ger ett maffigt uttryck om man inte rider fram det. Nu när han är starkare så är det lättare och lättare att komma till ridning i traven och det ger bättre uttryck.


Idag onsdag ska vi spela fotboll hela dagen i skolan. Jag fick damma av mina fotbollsskor i storlek 35 (sitter som en smäck) och leta fram benskydd mm igår kväll. På kvällen idag har vi hoppträning :) och det ser jag fram emot. Vet inte vilken häst jag ska ta än men det lutar åt Matteus.

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0