30/9 2015 Tankar om ålderindelningen 2016

Nu har det då informerats om att åldergrupperna på ponny kommer försvinna nästa år men man går inte tillbaka till det gamla utan det blir:

Upp till 13 år i hoppning & dressyr på B-ponny (14 år i dressyr tas bort)
Upp till 20 år på C & D ponnys
Ålderindelningar i fälttävlan kvarstår nog tror jag då det fanns innan 2015.

Jag kommer alltså få fajtas om tex SM plats med en 20 åring!!!
Klart att det är skillnad på en 14 åring och en 20 åring.

Inom hoppningen förstår jag glädjen av att detta försvinner för det tar sån tid på dessa tävlingar och det är inte många i gruppen 17-20 som startar. I dressyren är det lite annorlunda, på SM startade det 38 st (tror jag) i grupp 1 och 35 st i grupp 2.... hur blir det nästa år? Tänk om de yngre som kan få rida i landslaget mm inte kommer med på tävlingarna. En domare får ju bara bedöma 40 ekipage på en dag om jag fattat rätt.

Jag tycker man kunde gått tillbaka till samma som innan upp t.om 18 år inte 20 om det ändå ska ändras.

Olivia och jag på DM i dressyr. Jag i grupp 1 och Olivia i grupp 2

 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0