28/9 2015 Tävlade igår

Jag och Mimmi tävlade i div 2 häst dressyr igår.
QP gick La med Mimmi och Diamant gick Lb med mig.

QP fick ihop 62,5% för en domare som dömer vääääldigt snålt. Hon blev 5a första utanför placering med QP på 62,5% det säger en del.


Jag värmde Diamant och det gick inte så bra. Han var inte alls med på vad jag ville. Han är ju unghäst och det visade han igår. Helt plötsligt så vill han inte fatta galopp utan han vill stanna upp och resa sig lite grann.

Jag blev väldigt ledsen igår på tävlingen för jag har inte ändrat nåt i min ridning förutom bettet som han har på träning mot tävling.
Vi tog av sporrarna så fort han krånglade i alla fall och jag fick lätta i handen och bara koncentrera mig på att rida fram. Väl inne på banan så dog han totalt-noll bjudning.

Domarkommentar:
Stundtals otillräcklig framåtjudning. Hästen måste ta snabbare framåtdrivning.

Inget att tillägga hon har helt rätt.
Vi fick ihop 63,04% och fick bästa resultatet i laget på den ritten-otippat om man säger så....

Mer om laget
Hannah red på sin farmors Lord 21 år (Hannah är bara 13 år) och gör den riktigt bra ritt i La1. Visst han är lite lång men det är inte FEI-klass och Hannah hade en lydig STOR häst som gjorde vad hon bad om och dom hade kul ihop... vad får hon då i resultat jo 59,737% och alla bara satt och gapade som fågelholkar! Såg vi ens på samma ritt som domaren?!? Hannah du är beundransvärd och nu tar vi nya tag <3

Stina red sin mammas Noa som aldrig varit ute innan och gjorde ett väldigt fint program fram tills krångel i galoppen. Traven efter var riktigt fin också. Lågt bedömt även av denna domare här men säger som till Hannah vi tar nya tag och du gjorde precis rätt under ritten och ingen av oss andra kunde gjort det bättre. <3

 

Kommentarer
- Hannah G

Men vad glad jag blir det gjorde verkligen min dag Sandra!
Du är så himla snäll och gullig. ❤️❤️😘

Svar: Detsamma Hannah! 😍
Sandra A.W

2015-09-28 @ 21:53:23

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0