8/10 2015 Förebyggande för Money Boy

Igår åkte jag och mamma till Charlotta "Lotta" Lindgren med Money Boy i förebyggande syfte. Jag upplever inga jätteproblem med Boyan men vi tror på att man ska kolla upp sin häst så kan vi hålla honom fräsch och förebygga eventuella skador. Tack Pernilla för hjälpen och att vi fick vara i ditt stall på Bjertorp <3

Charlotta är en equiterapeut. Ni kan läsa en artikel om henne här.

Boyan hade låsningar i käke, nacke och manke. Lotta släppte på låsningarna och Boy gäspade och slappnade av. Som ni kanske minns så har Boy behandlats en gång innan av en annan och han var då lite lite sned i korset och det rättades upp. Nu kunde hon känna att det var lite lite där igen vilket inte är ovanligt. Nåt hästen haft länge kan ta tid att rätta till.
I fram så hade han en muskel som jag ska massera efter varje ridpass.
Boyans foderstat ska också kollas upp.
Sadelläget och resten av ryggen-här fanns ingenting. (inget kvar av hans gropar i ryggen som fanns innan)

Jag blev så glad när Lotta berömde min ridning och också sa "han är väldigt fint jämt musklad, det är inte ofta jag ser så väl ridna hästar"

Pernilla kommer fortsätta att hjälpa hästarna med Biolight och annat ❤


Det är viktigt att vi ser om våra jobbarkompisar! Dom kan ju inte säga om dom har ont någonstans.


 



Kommentarer
- Sofie

Härligt med beröm ;)

Svar: :)
Sandra A.W

2015-10-08 @ 09:39:29
Blogg: http://ponnylycka.horseworld.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0