5/10 2015 Lämna inget åt slumpen

Traudi och Emma träning i helgen för oss.

Här lämnas inget åt slumpen. Jag får jobba och blir det inte bra så "gör om gör rätt"

Tränade Money Boy för båda två.
Fokus på lösgjordhet och att behålla den när jag rider med mer tryck i honom. Ibland önskar man att man fick rida mer linjer som på tävling men jag förstår att "kan jag inte ha dom lösgjorda så blir inga linjer så bra som dom kan bli"

Rider fram

En svårighet med Money Boy är att han gärna smyger bakom lod så det får jag jobba på. Han är inte avknäppt men jag vill ha fram näsan.

 

Riktigt nöjd med min kille. Han utvecklas hela tiden och jag lär mig nu att rida med mer tryck.
Häftig känsla och man vill inte sluta rida.

Money Boy har ju så fina mjuka gångarter om man säger så och sen när trycket läggs på så blir han så fin!

Rundar ner.

Värd allt beröm i världen

Visst är schabraket snyggt?! Från Lilla Veterinärinrättningen i Skara.
 

Kommentarer
- aliceAlice

Så sjukt fina ni är tillsammans! Tänk vilken utveckling ni gjort på så kort tid!

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-10-05 @ 16:26:02

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0