5/10 2015 Diamant

Diamant blir fortfarande upprörd så fort han tror att han måste sätta under sig mer genom att resa sig lite grann.
Häromdagen efter hoppträningen så hände det igen och han nästan backade ner i diket. Så glad att Carro löser det så bra och förhoppningsvis är det snart borta.

Igår söndags tränade Carro Diamanten för Emma.
Carro gör ett toppenjobb med honom och jag är riktigt nöjd <3

Fokus ligger på framåtbjudningen, kvickheten i benen och formen. Innan har vi mest bara ridit på fram och struntat i formen. Nu har han kommit längre så nu ska han vara på tygeln men absolut inte bakom lod.

Det som skiljer min och Carros ridning är att hon påverkar mer med sätet än vad jag gör så det får hon försöka minska nu i början av hans "karriär" hos oss.


Som ni kan se nedanför så behöver vi inte rida under bakdelen mer just nu :)

Riktigt nöjd med min första storhäst :)


 

Kommentarer
- Ida

Snyggt schabrak😉❤️

Svar: supersnyggt!! Från bästa ida❤❤
Sandra A.W

2015-10-05 @ 11:38:17
- Linnea

Påverka med sätet är ju det man eftersträvar??? Att kunna inverka med sitsen, och att inte behöva använda handen/tygeln så mycket? Eller hur tänker du? Vore intressant att få veta :)

Svar: Jag vill påverka med sätet senare i hästens utbildning när han är starkare. Just nu fokus på framåtbjudningen utan att störa för mycket.
Alla ser olika på hur man vill rida och när man vill lägga till grejerna i utbildningen.
Sandra A.W

2015-10-05 @ 15:14:01

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0