29/10 2015 Tävla - räcker vi?

I morgon ska jag tävla i Nordhalland. Det är ju lag-SM där men jag ska rida individuellt, Mästerskapsprogrammet.

Vi ser inte direkt fram emot dagen tyvärr. Ett tvivel om vi räcker har det ju pratats om och då for mitt självförtroende ner under jord. Planen var att träna på att tävla Boyan i den högre formen med mer tryck nu och framöver på dom tävlingar vi hittar vi som ekipage måste hitta till varandra så att vi dansar i takt.

Jag vet att jag inte kommer vinna klassen och det har jag aldrig trott med hårt motstånd men jag måste ut och tävla för att vi ska få rutin. Just nu känns det inte som vanligt att man ser fram emot tävlingen...

Hur ska man göra nu då om inte mina hästar duger?

Jag har ju alltid velat tro att hästen aldrig blir bättre än piloten på ryggen och bra ridning lyfter en häst. Vad krävs för att nå toppen?


Om man ska sälja och hitta en ny hur ska man hinna plocka upp den i klasserna innan man fyller 17. Money Boy har ju utvecklats i rasande fart. Ska man kanske leta en mer färdig juniorhäst och ha Diamant också?

Jag vill inte ge upp utan jag känner mer "jag ska visa att dom kan alla 3 hästarna"  MEN när man får veta att man inte duger då blir man väldigt ledsen och nere. Hur ska man orka träna i ur och skur med dom förutsättningarna?


Förlåt att jag om och om igen skriver om detta.

Att jag inte kom med i Landslagssatsningen säger egentligen inte så mycket för dom har inte skrivit någonstans vad det gick ut på eller så. Jag har ju bra tränare hemma som tror på oss men.....
hårdast tog det när nån som bör heja på oss sågade oss. Ärlighet varar längst säger mamma men det finns olika sätt att leverera sanningen.

Vem vet hur våran framtid ser ut? Jag kan ju bara påverka nuet inget annat. Nuet för mina hästar visar att dom utvecklas hela tiden så deras bästa har vi inte sett än....

Det har tagit hårt på hela familjen. Tack o lov för positiva Emma! <3

Hannahs fina Gråben tex har ännu inte visat vad han kan men det kommer! Drömponnyn för många skulle jag tro.

Nu har jag delat med mig lite av mina tankar och funderingar igen. Hoppas att tävlingen går skapligt och att jag kan visa att min Boy är en fin ponny utöver det vanliga.

 

Kommentarer
- JennyM

Både du och dina hästar har massvis kvar att ge Sandra! Det tycker jag du har visat gång på gång :) Var inte för hård mot varken dig eller hästarna för ni kommer lyckas det är jag säker på! Och åk nu på tävlingen och tänk att du bannemig ska visa dom som tvivlar, för jag är övertygad om att du kan! Jag tror på er!
Kram

Svar:
Sandra A.W

2015-10-29 @ 11:34:47
Blogg: http://jmdressyr.se
- Jennie

Jag red upp program för Gustaf Svalling nyligen på min ponny som liknar Boyan. Då sa han just att han sett en så fin ponny som hette Money Boy på ponny SM. Han var imponerad av den mjuka följsamma ryttaren och ponnyn med massa potential! Han dömer Totilas så han vet nog vad han snackar om ;) Tyvärr tror jag att den sista biten för att nå dom få platserna i landslaget sker via mun mot mun metoden och kontakter, hur bra man än är. Men ge inte upp för när det är bra då kan inte domarna blunda längre! Go Sandra du har massa tid!

Svar: Tack snälla!
Sandra A.W

2015-10-29 @ 12:27:53
- Jennie

Jag läser din blogg varje dag och har gjort så sedan ett par år. Du är en stor inspirationskälla för mig och trots att jag är dubbelt så gammal som dig blir jag peppad till att träna och utvecklas som ryttare när jag ser dig och läser om dina hästar och hur mycket du har utvecklats med dem.
Kämpa på och visa alla att du kan, jag tror på dig!

Svar: Tack snälla Jennie!
Sandra A.W

2015-10-29 @ 13:26:45
- Moa

Tävlingen kommer säkert gå jättebra! Du och dina hästar är ju bäst ❤

2015-10-29 @ 15:40:54
Blogg: http://www.moanordenberg.horseworld.se
- terese

Tack för snabbvisit idag. Bubben QP såg jättefin ut. Bra jobbat med honom!

2015-10-29 @ 17:52:32
- J.

Kämpa på Sandra!! DU är fantastiskt duktig och åstadkommer underverk med alla hästar du jobbar med! Många blir nog bara rädda på grund av att du är så himla ung än så länge och ser dej som en stark konkurrent!! Försök att vända andra människors negativa kommentarer till något positivt genom att kämpa extra mycket så att du kan bräda dem mer än du redan gör =D

Svar: Tack snälla för din omtanke. ❤
Sandra A.W

2015-10-29 @ 19:15:27
- Emilia Jansson

Kämpa på bara! Du har grymt fina ponnysar och ni kommer att komma långt!

Svar: Tack snälla du!
Sandra A.W

2015-10-29 @ 21:43:59
Blogg: http://eryttaren.horseworld.se/
- Liselotte

Du vet vad Du kan bara blunda o njut av Din fina Ponny håller tummarna 15.40 Kram ses imorgon 😊

Svar: tack
Sandra A.W

2015-10-30 @ 12:53:16
- Carolina Willig

Jag hör inte av mig så ofta. Men jag, vi, hejar på dig. Alltid, det hoppas jag du vet :-)

Svar: Tack snälla ❤
Sandra A.W

2015-11-01 @ 21:55:52

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0