27/10 2015 Jag fortsätter men funderar vidare

Jag fortsätter rida men funderar vidare på om det är värt all skit.
Finns ju många vägar att gå och jag kanske ska hålla mig till att utbilda....tävla kan ju andra göra.
Jag vet att man inte ska ta åt sig men när det upprepar sig så sjunker det in.

Igår var 1a dagen på lovet och jag städade lite i stallet, dammsög huset mm innan hästarna fick ta vid.

Jag linade en pigg S.Diablo. Försöker variera vad hästarna får jobba med varje vecka.
Money Boy tränades på banan precis som QP och Gråben.
Gråben är lite trött i bakbenen och det förväntade jag mig nästan. Konstigt vore det annars.
QP var inte på det bästa träningshumöret men vi kom dit jag ville sen avslutade jag med en bra känsla. Han vill inte lyssna på mina hjälper när han har annat i huvudet.

Pappas travhäst Tasty gjorde sin första start igår och blev 6a. Sprang in hela 2100 kr. Grattis pappa!

 

Kommentarer
- Liselotte

Grattis till fin framgång på Travet,kul det gör vardagsarbetet roligare

Svar: Ska hälsa pappa :) Tack!
Sandra A.W

2015-10-27 @ 08:41:33
- Anna

Du tycker väl att det är roligt att tävla? Låt inte andra trycka ner dig, vad du än gör! Det är mänskligt att känna så ibland, jag kan känna precis likadant. Men det gäller att tro på sig själv och det man gör. Du måste ju själv se vilka framsteg du gör med dina hästar och att du faktiskt haft mycket bra resultat på banan. En lösgjord och hållbar häst med energi och livsglädje är en god filosofi och i långa loppet mer värt än höga procent på spänd häst som aldrig kommer vidare. Tänk på det och det är kul att läsa om någon som är mån om sina hästar. Fortsätt med det du gör och skit i andra 👍

Svar: Tack!
Sandra A.W

2015-10-27 @ 10:46:19

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0