24/10 2015 Diamant-kanske ska strunta i ponny...

Jag red ju Diamant igår och det var roligt.

En överraskning var att han går fram för egen maskin nu :) Bra jobbat Carro! Lånade ditt spö ;)

Han är en härlig häst som jag tror kommer bli fin.

Jag kunde uppleva att ena bogen ville han trycka med och lite smått men inga stora grejer. 
Lite tjafsig i munnen, ska man byta bett? Tandläkare? Nosgrimma?


Han tar hjälp i balansen av staketet så jag ska be Carro rida innanför spåret ett tag nu så han måste fixa balansen själv. Jag rider så på banan här:
 
Han är väldigt arbetsvillig nu mot i början.

 
Man kanske ska släppa ponny och satsa på häst!?

 

Kommentarer
- Anna

Det är väl alltid bra med en tandcheck om han inte är kollad tidigare. Annars prova med remontgrimma ett tag, kanske bett med fasta ringar eller D-ringar, det ligger mer still i munnen. Man får prova sig fram helt enkelt! Min häst har gått med vanlig aachen i början, sedan har han trivts bäst på remont under lång tid men går nu kalas på aachen igen i och med att han kanske blivit äldre och starkare. Jag har två träns att växla med. ett med rakt bett som jag har vid hopp och uteritt som han går bra på. Samt ett tredelat sprenger som han är väldigt förtjust i.

Svar: Han är kollad i munnen i maj och var då ok. vi pratade om remont idag. provar i morgon. tack!
Sandra A.W

2015-10-24 @ 13:32:21

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0