21/10 2015 Att bry sig

Varför har du National Power "Grålle" hos dig? 
Jo för några veckor sen berättar mamma för mig att Hannah förmodligen inte ska/vill rida Div 1 dressyren med oss andra. Hannah funderade på storhästsatsning. 

När mamma berättade detta blev jag väldigt förvånad och samtidigt ledsen för jag gillar ju att rida i lag med Hannah. Hade hon verkligen ledsnat på ponny? Hon har ju flera härliga ponnyår framför sig. Hon går ju bara i 6an. Jag frågade mamma om jag får hjälpa till att sätta igång Grålle om jag fick för Hannah och Liselott (farmor).
Det fick jag och då passade vi på dom veckorna som Hannah är i Miami.

Som jag sagt innan så är det en jättefin ponny hon har och det vore väldigt synd att släppa honom för storhäst. Häst kan hon rida hela livet sen men ponnyåren är inte så många. Många går ju över på häst det året dom fyller 17 och det förstår jag när man har mål och satsar. Sen får man ju rida sin ponny hur länge man vill. Man ska inte döma någon för valen den väljer att göra.

Nu vet ni lite mer om varför Grålle är hos mig i nån vecka till.

Nåt mina föräldrar är noga med är att man ska ha empati och bry sig om andra så jag fick ok att ta hem Grålle direkt.


Kommentarer
- Liselotte

Ni är så fina <3

Svar: <3
Sandra A.W

2015-10-21 @ 11:19:35
- Hannah g

Snälla ni! 😍

Svar: ❤❤❤
Sandra A.W

2015-10-21 @ 13:51:54

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0