16/10 2015 Money Boys pass igår

Igår red jag Boyan innan vi åkte till Hannah och hämtade hem "Grålle". 


Jag äger världens bästa häst! 
Ord kan inte beskriva vad han betyder för mig. 
Låter bilderna tala

Värmer

Upp i formen och in med bakbenen.

Travlängning

Och här tappar jag honom och det blir galopp

Tänk att det så roligt att rida. Jag är supernöjd med Boyans utveckling och jag skulle rida honom i denna formen och med detta trycket hela tiden om det hade gått. 


Beridaren Emla har full koll på allt vi gör <3 och hon skrittar av kungen senare.

 
 
Målet är att kunna rida honom i denna form och tryck utan att han blir upprörd. När han nu sätter sig mycket i bak så stressar han upp sig när det blir för jobbigt. Han blir då oftast studsig. Jag har kommit långt med detta men beteendet finns kvar än. Här gäller det att inte bli arg.

Hur var det nu.... var det inte vänster tygel som jag skulle ta i mer och ge Boyan stöd? Inte släppa, skärpning!
 
 Lägger ner i formen i slutet.
 

 

Kommentarer
- Anna

Jisses så tjusiga, vilken utveckling!

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-10-17 @ 02:44:13
Blogg: http://annalundins.blogg.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0