10/10 2015 Mönstring för förbundet

 Idag har jag och Money Boy varit på mönstring för landslagsledningen Bo Jenå, Kerstin André Tina Due Boje och Bobo Lundberg.

Jag värmde utan tränarhjälp som vanligt och sen fick jag rida FEI Lagtävlan.
När jag hade ridit klart fick jag säga 3 saker som var bra och en dålig.

Kerstin André hjälpte mig lite sen med det hon såg på denna korta tid. Bra saker hittade hon. Jag släpper stödet i vänster så jag behöver balansera upp honom bättre.

Dom frågade mamma om dom andra ponnysarna hemma var av samma kaliber som Boyan och dom tävlade på samma nivå. Dom var också nyfikna på Diamant min stora häst.

En ponny med mycket mer att plocka fram. Behöver upp lite till i formen och fram med nosen som han då och då drar in. "När det sitter har du minst 1 poäng till per bedömningspunkt.
 

Kerstin påpekade att Boyan var för dagen lite för mycket lösgjord och inte tillräkligt aktiv. Ha ha FÖR lösgjord vem kunde tro det för 1,5 år sen.

Mycket potential i ponnyn och likaså i ryttaren var det allmänna omdömet (inte utan att man blir lite generad, svårt att ta beröm).

Håll nu tummarna att jag kommer med i denna satsning förbundet gör på unga ryttare.
Vi har ingen aning om när vi får besked men hoppas ju såklart att det blir snabba beslut.

Låter säkert lite rörigt men vi vet inte riktigt vad som händer nu. Vi tror förbundet gör en satsning på unga ryttare och det vore ju såååå roligt att få vara med. 

 




Kommentarer
- Ida

OMG!!! Gud vad kul❤️❤️ Ni är bara för duktiga, vad kul för dig! Håller tummarna att det går bra👌🙉

Svar: Tack snälla ida!
Sandra A.W

2015-10-10 @ 19:30:08
- Camilla Danielsson

Oj vad roligt håller tummar och tår för att du kommer med i såna fall =D

Svar: Tack snälla! 💖
Sandra A.W

2015-10-10 @ 19:55:00
Blogg: http://bbqridtravare.blogg.se/
- Myriam

Jag håller verkligen tummarna för att ni kommer med och det tror jag verklgien att ni gör, du är så himla duktig, en sann förebild!

Sen undrar jag hur du har tränat för att få honom så lösgjord? Jag skulle behöva lite tips på hur du lägger upp ett pass och vad du gör för övningar för att nå dit :D

Svar: Tack snälla! Kommer ett inlägg om det :)
Sandra A.W

2015-10-11 @ 08:42:24
- Moa

Så himla spännande! Håller tummarna för dig bästa Sandra ❤

Svar: Tack Moa 😍😍
Sandra A.W

2015-10-11 @ 16:06:08
Blogg: http://www.moanordenberg.horseworld.se
- Lovise

Håller tummarna!!

Svar: Tack!
Sandra A.W

2015-10-12 @ 08:25:11
Blogg: http://www.LoviseC.wordpress.com
- Emma Elfstrand - elfstrands.se

Håller tummarna för er! Ni är duktiga :D

Svar: Tack :)
Sandra A.W

2015-10-12 @ 12:11:04
Blogg: http://elfstrands.se

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0