19/11 2015 Att ta hand om sin bästa vän

Jag börjar förstå mer och mer att det är väldigt viktigt att jag som ryttare och ägare tar bra hand om mina hästar.
Vi har varit på kurs hos Charlotta Lindgren och massören Nina.
Jätte intressant och man fick vara med och känna själv hur det känns.

Vi fick se hur man (och prova) kan kolla om man tex har en senskada på gång så man kan vila hästen nån vecka istället för att träna vidare och sen få en så mycket längre viloperiod med behandlingar och mycket smärta för hästen.

Detta måste jag träna på så att jag har koll på mina hästar! Nu ska här kännas och klämmas :)

>

 

Kommentarer
- Olivia

Jag tycker det är otroligt roligt och viktigt att känna sin hästs kropp. Jag har lärt mig mycket av våran osteopat Stefan.

Men hur ser man om en senskada är på gång? Låter jätteintressant tycker jag! Men aldrig hört hur man kan känna det :D

Svar: Vi får visa hur man gör :)
Sandra A.W

2015-11-19 @ 09:33:37
Blogg: http://oliiviiagustavsson.e

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0