18/11 2015 Evigt tacksam!

 
1 vecka före mitt och Forlan Conquests sista dressyr-SM tillsammans.... 2014:

Jag bröt 2 tår och stukade foten mycket illa när jag gick omkull på en terrängträning 1 vecka innan SM. Jag fick ridförbud av läkaren, fick bara ta av klumpfoten när jag skulle duscha. Fick först gips i nån dag sen in och byta ut till en lättare skena som dom sa... Kallar ni detta lätt skena? ;)


Trodde absolut inte att jag skulle klara att rida honom på Sm. Pernilla kom flera dagar i rad och körde olika program på foten med deras Biolightmaskin. Tack tack tack.


Tisdagen samma vecka som SM så prövade jag stöveln som ni kan se så är jag svullen upp till knät och lite till men det gick! Stödstrumpa och mer Biolight resten av tiden innan SM.

På onsdagen så sa mamma att jag skulle prova att rida kungen. Jag var riktigt nervös och ont gjorde det. Jag grät och sa att det går inte. Släpp kraven och bara njut av att rida en stund sa mamma och inom 5 min så galopperade vi runt och kunde närma oss piruettgalopp :)
Jag kunde inte använda vänster skänkel alls men han är ju så lydig så det fungerade bra.

På torsdagskvällen var vi Åsbo i Skåne och jag red kungen på SM-banorna. Då beslutade jag mig för att starta. Jag hade ingen vänsterskänkel men han lyssnade så bra ändå och nu skulle vi bara njuta av denna tävlingen-inga krav bara ha kul.
Tack mamma och pappa för att ni packade in oss och åkte ner till Skåne! Tack till Mimmi och Moa också som fick göra allt.

Den hemska klumpfoten fick jag ha helatiden förutom när jag red och på invigningen.

B-final för oss och jag hade inte räknat med nåt annat. Nån frågade mamma vad det var med mitt ben det bara hänger där och hon använder de inte alls?!

i finalen hade vi tur att det stod en personbil parkerad där skänkelvikningen undan vänster började för Quest tittade väldigt på bilen och flyttade sig gärna :)


Kan ni fatta vi vann B-finalen !!!!


Jag kan inte fatta att det gick när jag tänker efter. Vilken glädje och vilken häst som ställer upp så på sin ryttare.

Forlan Conquest jag är evigt tacksam att ha fått äga dig och utbilda dig till den dressyrkung du blev trots att vi inte var så gamla nån av oss. Vi red ett UngponnySM i dressyr när du var 6 år 2012, Dressy-SM 2013 och dressyr-SM igen 2014.

 

Kommentarer
- sara

Fina fina Quest <3
Han kommer alltid att vara kungen för oss
Här hemma finns nu hans dräktiga helsyster och vi hoppas att en ny dressyrstjärna föds till våren

Svar: Han är bara bäst!
Sandra A.W

2015-11-18 @ 11:39:06
Blogg: http://www.stuterimicks.dinstudio.se
- Camilla Danielsson

ja wow vad du fick kämpa där.. Men det klarade ni galant ju =D

Svar: Det är helt otroligt att det gick :)
Sandra A.W

2015-11-19 @ 22:29:32
Blogg: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0