13/11 2015 QP på träning

Igår tränade jag ju Boy för Emma och jag hade också med mig QP. Första gången vi körde dom ihop och det gick riktigt bra. Underlättar väldigt om dom kan åka tillsammans. 

I början när jag värmde så var jag väldigt nöjd med honom för att han var lugn och sansad. Sen kom Emma och vi började träningen. Upplevde då att han taggade till och blev lite springig och jag mest får bromsa. Mycket prrroooande när man rider. Tar jag i munnen så blir han bara mer taggad fast på fel sätt.

Red igenom LaP1 och han var då springig men andra gången så hade han lugnat sig och väntade på mig och oj oj va fin han blir då! Jag måste tänka helt annorlunda med QP mot dom andra 2. Dom ska fram och QP ska vänta :)


Han är härlig att rida och jag tror mycket på honom. Nu ska vi pröva våra vingar i en LaP1 snart och jag hoppas kunna få honom lugn och vänta på mig så jag kan visa vilken fin häst det är.

 
 
 

Kommentarer

Kommentersfält:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Blogg:

Din kommentar:

Vill du hellre skicka ett mail till mig? Kontaktuppgifterna hittar du i menyn!
RSS 2.0